zaterdag 11 mei 2013

Bloesem-bomen verven.

Al kun je nu niet echt zeggen dat het heerlijk lente is (met deze kou :-) toch staan de bomen ondertussen volop in bloei. Mooi is dat. Daar we dagelijks wandelen (nog meer dan voor Jipje) komen we heel wat bomen tegen. Ik wijs Bloem altijd op veranderingen. Meer blaadjes, nieuwe bloemen, veranderde kleuren.... Sinds enige tijd begint Bloem mij op veranderingen op opmerkelijke dingen te wijzen. Is echt grappig. uitspraken als "mam, hoor je de wind ruizen in de bomen" :-) Dat vind ik echt genieten. Maar het is leuk te zien dat het wel werkt. Je moet een kind ook leren aandachtig te zijn.

En bij al die mooie bomen komt dan vanzelf een Art projectje. De -je erachteraan, want zoveel werk was het niet :-) Wat ook best was omdat Bloem behoorlijk verkouden en mottig was en echt niet zoveel energie had. Met vetkrijt hebben we de stam getekend. (ik heb met potlood eerst even een schets gezet in haar boek, het ging om de bloesem in dit project, en ze wilde gewoon echt een mooie stam :-) de rest heeft ze wel zelf gedaan)
Daarna mocht ze lekker verf mengen, dat is echt zo'n favoriete kinderklus :-) We mixten rood met wit, maar daar het resultaat toch niet echt was wat we wilden hebben we er nog een klein beetje geel bij gedaan. Nu kregen we precies "zalm". En dan stempelen met de vinger. Super simpel , maar leuk.Volgens Bloem is het een appelboom. Die hebben we vanachter in de tuin ook staan.  Die stond ook prachtig in bloei. Nu wachten we vol spanning hoeveel appels eraan zullen komen dit jaar (we hebben hem pas vorig jaar geplant)

Vorige week was Bloem een appel aan het eten, komt ze bij mij, "mam, weet je wat ik eet?" Ik "ja, een appel". "Nee hoor, ik eet vruchtvlees" kwam er als antwoord.! :-) Ik dus "waar heb je dat nu weer vandaan?" En ik had het antwoord kunnen weten. "Van Fahd en Raaf natuurlijk". Van de huisje, Boompje Beestje filmpjes steekt ze echt veel op!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten