maandag 27 januari 2014

Het Engelse alfabet.

Zoals ik in de vorige post al aangaf kregen we via een thuisonderwijzer-collega deze site. Zij gebruikte het Getting ready 2 programma om haar dochtertje Engels te leren. Daar wij hier ook Engels leren was ik natuurlijk nieuwsgierig en heb een goed gekeken. Ik vond haar alfabet programma echter ook erg tof, en Bloem zit officieel toch pas in het derde kleuter, dus we hebben nog alle tijd om ons eigen programma in te vullen. We volgen nu dus eerst het alfabet, maar in het Engels. Hierdoor leert ze gelijk ook de juiste Engelse klanken die bij een letter horen. Het programma trekt een week uit per letter, wij doen het een beetje sneller, een letter per dag. We doen ook niet alles.


We printen het alfabet dier uit en schrijven de gekozen naam erboven. In het programma wordt van elk dier een klein verhaaltje verteld, die luisteren we uiteraard ook.


Dan printen weet schrijfbald met de extra engelse woordjes. Ik kijk welke woorden ze al weet, af en toe zitten er "nieuwe" tussen, die we dan ook gelijk leren, kwestie van haar Engelse woordenschat aanvullen.


En ze mag één van de voorgestelde knutselen kiezen om te maken.
Hier heb je Abraham the Alligator, Betty Bee, Cathy Cat en David the Dog.

Bloem heeft lol in het programma, het is de moeite! Voordeel is ook dat ze bovenstaande werkjes "zelfstandig" moet maken. En dat gaat ineens prima, zo heb ik mijn handen even vrij voor huishoudelijke klussen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten