dinsdag 7 januari 2014

De toverfluit geschreven door Francesca Crespi

Bloem wilde de laatste keer in de bib dit boek mee. Leek haar leuk.
Ik had er niet direct goed naar gekeken, maar het is een kinderversie van een Opera van Mozart. Ze vond het verhaal grappig, wilde een heleboel uitleg en details hebben. (wat zijn hofdames, waarom hebben ze zo'n stukkie doek voor hun gezicht (sluier) dan zien ze toch niks, hoe kan het dat de dochter Pamina in het wit is terwijl de moeder, de Koningin van de Nacht helemaal in het zwart is, en zo verder, en zo verder........ :-)

We hebben het dus nogmaals over sprookjes gehad, dat die uiteindelijk ook altijd iets willen leren, namelijk de strijd tussen goed en kwaad, het contrast tussen dag en nacht, donker en licht. 

Het verhaal sprak in elk geval tot de verbeelding, ze heeft de plaatsjes nog heel wat keren nagekeken.

We hebben ook nog even op You-Tube gezocht, achter filmpjes van de opera die uitgevoerd werd. Helaas is alles in het Duits, daar verstaat ze natuurlijk niks van. Maar ze vond het zingen wel erg grappig. Evenals Papageno, de vogelman.

Ik moet straks naar de bib, eens even kijken of ze toevallig een kinderboek over Mozart hebben. :-)


2 opmerkingen:

  1. Oooooh, dit lijkt me zo'n leuk boek. Eens kijken of ik het straks in de bibliotheek kan vinden. En ok, dit is geen boek over Mozart, maar Kapitein Winokio heeft een CD met herwerkte klassiekers. Een van die liedjes is Rock me Amadeus. Hij zingt dat in het Nederlands en in het boekje van de CD staat achteraan ook wat uitleg over het liedje en Mozart. Het is niet veel, maar misschien iets?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gister niks mee gehad uit de bib over Mozart, ik had al teveel andere boeken mee :-) (en ik beschik over twee kaarten van 10 boeken elk. ) Ik zal de titel even in mijn schrift schrijven, ik kom zo vaak leuke boeken tegen en vergeet de helft als ik het niet opschrijf.

    BeantwoordenVerwijderen