vrijdag 17 oktober 2014

Een veld met bloemen, geschilderd met een vork :-)

Tijdje terug kwam ik een grappig idee tegen op Pinterest. Een veld bloemen verven met een vork.
Het leek Bloem ook erg leuk om te doen, we togen dus éérst naar de kringloop...... ik wilde liever mijn goede vorken niet wagen aan de verf :-) Voor 10 cent kan een mens niet sukkelen.

Eerst maakte we de achtergrond een beetje minder wit. Dat hebben ze op het voorbeeld niet gedaan, maar ik vind een veld bloemen in een witte lucht niet mooi. Voor de achtergrond gebruikten we gewoon waterverf, goed aangelengd , het moet gekleurd zijn, maar niet overheersen.

Daarna kozen we vrolijke kleuren en  na even oefenen verfden we de bloemen.
Dan steeltjes en blaadjes, wat plukjes gras en klaar. Heel simpel, maar leuk. En daar gaat het om.
Ik post nu een berichtje over onze art-activiteit, Bloem gaat verder met vrij verven en maakt beslist nog een heleboel bloemen. :-) (en dat mag, ik wil haar creativiteit enkel een beetje leiden, nieuwe dingen tonen, maar eigen inbreng is meer dan welkom... :-)


1 opmerking: