dinsdag 9 april 2013

COV- beurs Kortrijk.

Woensdag 4 April naar de COV beurs in Kortrijk geweest. Bloem ging bij een vriendin spelen, dus eens alleen op pad. En dat was best want er was véél volk. Ik hou niet zo van veel mensen bij elkaar, en Bloem heeft er ronduit een hekel aan :-)
Maar wél interessante info gevonden. Veel tijd doorgebracht bij de stand van ABIMO. Zij hebben echt goed en bruikbaar materiaal.
Voor de verkeerslessen alvast twee boeken mee genomen. Veel over het verkeer leren we al in de praktijk. Dat blijft nog altijd het beste hangen. Zo kent Bloem al een berg verkeersborden en wijst ze de chauffeur altijd op de toegelaten snelheid :-) (waardoor ze de getallen 50, 70 en 90 al heeft geleerd :-)
Maar zo'n methode is wel goed om na te kijken of we niks vergeten.
Ik heb info ingewonnen over een schrijf methode. We zijn daar nog niet, maar ik ben graag voorbereid :-)
Van In start volgend schooljaar met een nieuwe methode  Karakter. Ziet er erg goed uit! Een duidelijk, netjes, eenvoudig schrift, zonder onnodige lussen en uithalen. Ik vind net schrift heel belangrijk, en het is iets waar ze tegenwoordig niet echt meer op letten. Van de grote hier in huis kan er maar één netjes schrijven. En dat heeft hij zichzelf aangeleerd in het middelbaar. De oudste broer is al van plan de schrijflessen mee te gaan doen (en dat zou heel goed zijn, want hij schrijft echt bijna onleesbaar). Zaak dus dat ik daarin een goede methode kies. Ik heb al een Amerikaanse gevonden die er ook erg goed uitziet, maar als ik het ook in het Nederlands kan krijgen....

Verder onderstaand whitewash bordje gekocht van Big. Koste maar €2.90 maar is erg handig.
Bloem ging gelijk even tekenen.


en daarna moesten spontaan de cijfers erop. De drie en zeven in spiegelschrift. :-)


En vervolgens ging ze op onze dagkalender kijken welke dag het was, en hoe je dat schreef. :-)


om er daarna zelf even foto's van te maken. :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten