vrijdag 4 maart 2016

Lezen, lezen en ....... lezen.

We zijn er beslist nog niet helemaal, maar er wordt hier tegenwoordig , gelezen ...... :-)
Het begon met een tip van een collega mama over de schrijver "Dirk Nieland". Die zou een tof boekje hebben over een gevaarlijke tocht. Toen we dat boek opzochten in de bib stond er ook een boek met de titel "Dievenschool". Dat klonk Bloem super spannend in de oren. Het bleek een soort mini-serie te zijn van vier deeltje. We namen de eerste drie mee, en bestelde de vierde. Na één week waren ze allemaal uit en had ze de lees microbe te pakken. ;-)
Ze doet ook nog wel wat anders, maar er wordt nu in een "los moment" al heel snel naar een boek gegrepen. We gaan er dus geraken, en stiekem , ben ik toch een beetje trots dat het me gelukt is omhaal het lezen bij te brengen ;-)
Niet dat die weg altijd simpel was, maar hij was toch véél eenvoudiger dan de weg van de drie grote.
Nu flink oefenen, ik bied toffe, spannende boeken aan. We gaan samen naar de bib, ik lees nog steeds véél voor. Want als lezen een vanzelfsprekendheid is geworden kunnen we met de andere vakken ook een versnelling hoger. Daar wil ze vaak al meer, maar struikelt dan over de woorden.
Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat helemaal goed komt ;-)

En die boeken.... zéker een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten