woensdag 20 augustus 2014

Leuk taal-spelletje


We zijn sinds afgelopen maandag weer "officieel" gestart. Beetje vroeger dan de scholen, maar we hadden er gewoon weer heel hard zin in. Het is ook nog niet het "volle" programma, we zijn begonnen met een "light" versie zodat er nog op straat gespeeld kan worden met de buurkinderen.

Gister "vond" ik bij mijn downloads bovenstaand taal-spelletje. Bloem kreeg de begin letters en daarna steeds een plaatje plus het achtervoegsel. Ze vond het erg tof om te doen, het ging bij veel woorden ook erg vlot. (ook bij woorden waarvan ik dacht dat ze het niet zo snel ging weten :-)
We deden het spelletje gelijk na de leesles en knipten het eerst samen uit. Daardoor was de volle concentratie er weer, misschien ging het daarom wel weer zo vlot.

Ik weet niet meer van welke site ik het spelletje geload heb, mocht iemand interesse hebben dan wil ik het bestand wel doorsturen. Mail-adres staat in de rechterbalk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten