woensdag 13 februari 2013

hartjes verven

En dinsdag is hier echt "art" dag geworden. Deze keer, als aanloopje naar Valentijn, een hartjes project.
Op Pinterest weer de inspiratie gehaald. Het is een bestaand kunst object (ben alleen de naam van de schilder vergeten :-) (even teer aanvulling, ik heb het opgezocht, de schilder is Jim Dine, ik vind het leuk om na verschillende uitprobeersels gelijk ook iets over de originele schilder te leren. En dan een beetje verder gaan dan de meest gekende zoals Van Gogh en Rembrandt)

Eerst hebben we het blad in vieren gedeeld (dit is dan ook gelijk de laatste hulp die ik Bloem bij dit project heb gegeven. Ik vind het belangrijk dat ze zoveel mogelijk zélf doet. Een "ik kan dat niet", telt niet. Altijd eerst maar zelf proberen. Dat was in het begin best moeilijk. Zo is ook het idee ontstaan om zelf gewoon mee te doen. Ik doe op een rustig tempo mijn boek, zij kijkt af en toe, en komt nu ook zelf met andere ideeën  "Mam, zo is ook leuk", en dan zeg ik "Mag je helemaal zelf weten" :-) 

Met vier verschillende kleuren waterverf de vakken geverfd.
Daarna op een los blad vier hartjes getekend en deze met plakkaatverf vermengd met glittertjes geverfd. De glitter was Bloem's idee, de hartjes heeft ze zelf getekend, en ik vind ze super geworden :-)
De kleuren hebben we zelf gemengd, rood en blauw wordt paars. Gelijk een lesje mengen erbij.
Dan met een wattenstokje contrast stippen.
Alles laten drogen, hartjes knippen en opplakken.



En dit is het resultaat, erg leuk :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten