Daar de voorjaarsvakantie ertussen zat, en de grote broer van Bloem dus thuis was van de hoge school én de buurmeisjes ook allemaal thuis, hebben we de klusjesman over twee weken "uitgetrokken". Ze heeft tijdens die vakantie wél haar lessen gedaan, alleen niet het volledige programma. De woensdag verviel sowieso omdat onze buurvrouw plots een opvang probleem had. Toen hebben de meisjes dus hier gespeeld. We deden dus vooral de "standaard dingen". En hadden één dag ook alleen voor ons project aangehouden. (Bloem kon zich daar heerlijk in uitleven, en mama had tijd voor schoonmaak activiteiten :-)
Maar de klusjesman bestond dus uit:
1. Marcepein maken. (math, voeding)
2. Donker en licht schilderen (art)
3. Werkblad geometrie (math)
4. Woord-art (taal, art)
5. Schrijf zelf een verhaaltje over de tijger. (taal)
6. Symmetrie - pinguïn (math)
7. Begrijpend lezen werkblad (taal)
8. Puzzels van wilde dieren.
9. Ga naar de kringloop winkel en koop...... (math, onderdeel geld.)
10. M&M experiment.
11. Kikker sommetjes (math)
12. Maak de familie Lilliput (art)
Opdracht 4, de woord art vond ze reuze tof. Ze moest een dier tekenen, en dan de naam van het dier op de lijntjes schrijven, om vervolgens de lijntjes weg te gummen. Ze heeft voor een VIS gekozen. Die is niet te ingewikkeld, weet ze zeker dat ze het goed schrijft.... Bloem gaat voor zekerheden :-)
Het werkblad van geometrie ging niet zo goed, ze moest in spiegelbeeld natekenen, het natekenen is geen probleem, in spiegelbeeld wel. Daar komt dus nog extra oefening op.
De familie Lilliput staat op de foto, dit vond Bloem een super opdracht, heeft ze heel veel tijd ingestoken. Op de foto staan alleen de papa en mama en alle anderen. Ze heeft achteraf echter nog huizen, een bakkerij, bomen en nog veel meer gemaakt. En ze speelt ook nog met haar poppetjes :-)
Het experiment met e M&M's was tof. We hadden toevallig M&M's in de kleuren van de Belgische vlag. Eerst verloren ze hun kleuren, en daarna liet de M los en dreef deze boven. Uiteindelijk zag alles er héél vies uit :-)
Met rekenen zaten we aan het onderdeel GELD. Vandaar de kringloopopdracht. Ze kreeg van mij de opdracht om met 2€ zoveel mogelijk soepkommen te kopen (er waren er hier een aantal gesneuveld :-) Ze had er drie mee, twee van die chinees kommetjes, én een Chinese soeplepel. De rest van het geld mocht ze in haar spaarpot doen.
De puzzels moet ze van mij gewoon maken, doet ze namelijk niet zo graag, maar ik vind het voor overzicht en motoriek wel belangrijk.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten