vrijdag 14 maart 2014

Jubelientje... luistercd

Ik ben aan de sop boven, Bloem haar kamer moet hoognodig een grote beurt. Ze houd ervan alles uit te halen, maar opruimen lukt nog niet altijd zoals mama het wil :-) En vorige week met vriendje S te logeren is het er echt niet beter op geworden.
Alleen, dat is dan een klein nadeelke aan thuisonderwijs, hoe ruim je eens goed op (met het laten verdwijnen van de nodige dingen :-) als Bloem er de hele tijd met haar neus bovenop zit? (en dan verdwijnt er echt niks :-)

Het antwoord, zet een luister-cd aan :-)
ik had er nog één mee van de bib vorige week, en om één of andere reden wilde ze hem eigenlijk niet luisteren. Ze was er van overtuigd dat hij niet leuk ging zijn :-) Waar ze dat gekke idee vandaan had?
Maar ik heb hem net gewoon aangezet, in onze slaapkamer, die juist naast de hare ligt. Zo dacht ze dat ze wel mee kon gluren...... maar het verhaal was toch veel te grappig.
Nu ben ik dus bijna klaar, en zij heeft genoten van Jubelientje en haar oma. Gewoon heel eenvoudige, herkenbare verhaaltjes met een zotte oma. Toen de tweede cd klaar was kwam de vraag: "mam, hebben ze er nog van Jubelientje :-)" . Volgende keer in de bib dus maar even kijken, ik denk het wel. Ik geniet ervan als ik zie hoe zij er van geniet. Ik vind luister-cd echt super. Zo kan een kind nog zelf zijn fantasie gebruiken bij het verhaal. Ik heb de indruk dat ze veel meer "in" het verhaal zit als ze het alleen hoort. Vorige week ontdekte ik bij onze nieuwe Action ook een hele stapel luister-cd; Het grootste deel is voor volwassenen maar de cd van Pooh-beer in het Pooh-hoekje hadden ze er ook tussen zitten. En dat voor 1.99€. Die hebben we ook gelijk meegenomen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten